Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » V25-1100 vaico

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V25-1100 VAICO

V25-1100 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO
150.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V25-1100

producent:

VAICO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Szerokość [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 131
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Ciężar [kg] 1,46
nr EAN 4046001781384

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V25-1100 VAICO

numery OEM:
FORD      1 135 052
FORD      1038330
FORD      1250444
FORD      928M6B320DD
FORD      928M6B320DE
FORD      928M6B320DF
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V25-1100 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.