Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V20-99-1265 vemo

Korpus termostatu, EXPERT KITS + V20-99-1265 VEMO

V20-99-1265 Korpus termostatu, EXPERT KITS + VEMO
vemo V20-99-1265
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V20-99-1265

producent:

VEMO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Temperatura otwarcia [°c] 88
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4046001313400

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V20-99-1265 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: BMW 3 (E46), 5 (E39), 5 (E60), 7 (E38), X5 (E53); LAND ROVER RANGE ROVER III; OPEL OMEGA B 2.5D/3.0D 08.98-08.12
numery OEM:
BMW      11 51 2 354 056
BMW      11512354056
BMW      2 354 056
OPEL      01 338 139
OPEL      13 38 139
OPEL      93 171 547
ROVER      PEL000050
ROVER      PEL00050
VAUXHALL      13 38 139
VAUXHALL      93 171 547
LAND ROVER      PEL000050

Zastosowanie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V20-99-1265 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, EXPERT KITS + V20-99-1265 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.