Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V20-99-1271 vemo

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V20-99-1271 VEMO

V20-99-1271 Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + VEMO
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V20-99-1271

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 92
Ciężar [kg] 0,12486
nr EAN 4046001296383

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V20-99-1271 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (92°C) pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5, A8 D2; BMW 3 (E30), 3 (E36), 5 (E28), 5 (E34), 5 (E39), 7 (E38), Z3 (E36); SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5 1.6-2.8 09.85-03.08
numery OEM:
BMW      1 120 043
BMW      1 338 803
BMW      1 435 542
BMW      1 468 057
BMW      1 712 043
BMW      1 733 803
BMW      1 742 043
BMW      1 743 528
BMW      1 743 542
BMW      1 743 582
BMW      11 53 1 120 043
BMW      11 53 1 338 803
BMW      11 53 1 435 542
BMW      11 53 1 712 043
BMW      11 53 1 733 803
BMW      11 53 1 733 803 S1
BMW      11 53 1 742 043
BMW      11 53 1 743 528
BMW      11 53 1 743 542
BMW      11 53 1 743 582
BMW      11 53 7 110 083
BMW      11 53 7 511 083
BMW      11 53 7 511 083 S1
BMW      11531468057
BMW      7 110 083
BMW      7 511 083
LAND ROVER      1743542
LAND ROVER      7511083
LAND ROVER      7511083S1

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V20-99-1271 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V20-99-1271 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.