Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TH1343.87J vernet s.a.

Termostat układu chłodzenia TH1343.87J VERNET S.A.

TH1343.87J Termostat układu chłodzenia VERNET S.A.
vernet TH1343.87J
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

TH1343.87J

producent:

VERNET S.A.

Temperatura otwarcia [°c] 87
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Średnica 1 [mm] 48,0
Wysokość 1 [mm] 20,5
Wysokość 2 [mm] 2,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TH1343.87J VERNET S.A.

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) AUDI 100 C2, 100 C3, 100 C4, 80 B1, 80 B2, 80 B3, 80 B4, A2, A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C4, A6 C5, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3; FORD ESCORT IV 1.0-2.3 05.72-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TH1343.87J VERNET S.A. w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TH1343.87J VERNET S.A.:

2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-30
 5/5
Szybko i sprawnie termostat pasuje i działa idealnie tylko czujnik ma inną kostkę a miało pasować do tego modelu auta
2023-05-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-25
 5/5
Termostat zamontowany, czas pokaże :)
2020-02-05
 5/5
OK

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.