Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TH1378.83J vernet s.a.

Termostat układu chłodzenia TH1378.83J VERNET S.A.

TH1378.83J Termostat układu chłodzenia VERNET S.A.
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

TH1378.83J

producent:

VERNET S.A.

Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Średnica 1 [mm] 53,9
Wysokość 1 [mm] 22,6
nr EAN 3531650000739

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TH1378.83J VERNET S.A.

Termostat cieczy chłodzącej (83°C) pasuje do: BUICK CENTURY, SKYLARK; CADILLAC SEVILLE, SEVILLE II; CHEVROLET CAMARO, CORVETTE, MONTE CARLO; FIAT 124, 1500, 1500-2300 1.0-5.7D 07.62-11.09
numery OEM:
ALFA ROMEO      105000106401
NISSAN      2120061001
NISSAN      2120061002
NISSAN      2120078500
NISSAN      2120078510
NISSAN      2120078511
NISSAN      2120078512
NISSAN      21200A3000
NISSAN      21200E0700
NISSAN      21200G3100
NISSAN      21200G3160
SEAT      CA03222101
SUBARU      317530100
SUBARU      317530800
SUBARU      317530811
VAUXHALL      3124021
VAUXHALL      3133594
VAUXHALL      313698
VAUXHALL      3139596
VAUXHALL      3153119
VAUXHALL      3153120
VAUXHALL      3156278
VAUXHALL      3156280
VAUXHALL      3156298
VAUXHALL      563371

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TH1378.83J VERNET S.A. w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TH1378.83J VERNET S.A.:

2019-09-30
 5/5
Szybko i sprawnie termostat pasuje i działa idealnie tylko czujnik ma inną kostkę a miało pasować do tego modelu auta
2021-12-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-25
 5/5
Termostat zamontowany, czas pokaże :)
2023-05-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-05
 5/5
OK

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.