Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » VKJC 4171 skf

Wał napędowy VKJC 4171 SKF

VKJC 4171 Wał napędowy SKF
skf VKJC 4171
Wał napędowy VKJC 4171
 

    Ocena:
5/5 (12 ocen)
numery handlowe:

will replaced by VKJC 3898

numer części:

VKJC 4171

producent:

SKF

Długość [mm] 606
Wymiar gwintu M20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 48
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Ø pierścienia ABS [mm] 86,5
Długość 2 [mm] 58,7
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 71,8
nr EAN 7316572884652

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy VKJC 4171 SKF

Półoś napędowa przód L 606mm (dla pojazdów z ABS) pasuje do: CITROEN AX, SAXO; PEUGEOT 106 I, 106 II 1.3/1.4/1.6 06.91-04.04
numery OEM:
PEUGEOT      3272.7J
PEUGEOT      3272.T9
PEUGEOT      3272.X7
PEUGEOT      3272.X9

Zastosowanie Wał napędowy VKJC 4171 SKF w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy VKJC 4171 SKF:

2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.
2023-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-16
 5/5
Zakup skf VKJC 6170 polecił mi mój mechanik
2023-05-01
 5/5
Towar zgodny z opisem
2022-01-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-08-16
 5/5
Niestety wał napędowy okazał się 'felerny'. Cóż nawet taka marka jak SKF zalicza wpadki. Zero problemów z reklamacją ze strony sprzedającego jak również producenta.
2022-01-17
 5/5
Cześć pasuje jak długo będzie działać zobaczymy.
2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.
2023-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-01
 2/5
Wał wygląda na zamiennik wału firmy TRW
2020-01-08
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-08-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Informacje o producencie części do samochodów firmie SKF

 

SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.

Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.

Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.

SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.

SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.