Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA31018A1 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31018A1 FTE automotive GmbH

ZA31018A1 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1100331, 68044, S68044

numer części:

ZA31018A1

otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569491462

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31018A1 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE ZA31018A1/1100331 CITROEN C5 II (RC_)
numery OEM:
CITROËN      204182
FIAT      9655052680
FIAT      9655306480
LANCIA      9655052680
LANCIA      9655306480
PEUGEOT      204182

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31018A1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA31018A1 FTE automotive GmbH:

2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.