Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 654 204 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 204 SACHS

3182 654 204 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 654 204
179.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

3182 654 204

producent:

SACHS

Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm] 12,2
nr EAN 4013872882946

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 204 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES CITAN MIXTO (DOUBLE CABIN), CITAN (MPV), CITAN/MINIVAN (W415); DACIA DUSTER, LODGY, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO II 0.9-2.0 03.01-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      415 250 00 15
MERCEDES-BENZ      415 250 16 00
MERCEDES-BENZ      415 250 20 00
MERCEDES-BENZ      415 250 27 00
MERCEDES-BENZ      A 415 250 00 15
MERCEDES-BENZ      A 415 250 16 00
MERCEDES-BENZ      A 415 250 20 00
MERCEDES-BENZ      A 415 250 27 00
RENAULT      30 62 023 13R
RENAULT      30 62 027 60R
RENAULT      30 62 092 22R
RENAULT      30 62 095 36R
RENAULT      82 00 046 102
RENAULT      82 00 855 816
DACIA      30 62 023 13R
DACIA      30 62 027 60R
DACIA      30 62 092 22R
DACIA      30 62 095 36R
DACIA      82 00 046 102
DACIA      82 00 855 816

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 204 SACHS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 3182 654 204

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.