Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 30 94 3781 swag autoteile gmbh

Łożysko pośrednie, wał napędowy 30 94 3781 SWAG Autoteile GmbH

30 94 3781 Łożysko pośrednie, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 94 3781

Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 85,0
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4044688437815

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko pośrednie, wał napędowy 30 94 3781 SWAG Autoteile GmbH

Podpora wału napędowego (35mmx85mm) pasuje do: SEAT ALHAMBRA; VW CALIFORNIA T4 CAMPER, MULTIVAN V, SHARAN, TRANSPORTER IV, TRANSPORTER V 1.8-3.2 09.97-03.10
numery OEM:
SEAT      02G 409 335 B
SEAT      2G 409 335 B
VOLKSWAGEN      02G 409 335 B
VOLKSWAGEN      2G 409 335 B

Zastosowanie Łożysko pośrednie, wał napędowy 30 94 3781 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.