Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1537 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1537 GOODYEAR

6PK1537 Pasek klinowy wielorowkowy GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

6PK1537

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1537
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1537 GOODYEAR

numery OEM:
BMW      11 28 1 437 475
BMW      11 28 1 438 276
BMW      11 28 1 706 545
BMW      11281437475
BMW      11281438276
BMW      11281706545
FORD      6200268
FORD      6200269
FORD      7019148
FORD      7334323
FORD      928F6C301E1A
FORD      928F6C301E2A
FORD      948F6C301BA
OPEL      1340618
OPEL      1340643
OPEL      1340746
OPEL      90444421
OPEL      90444422
OPEL      90501383
OPEL      90510610
OPEL      91149489
OPEL      9118613
TOYOTA      90916-02468
TOYOTA      90916-02535
TOYOTA      9091602468
TOYOTA      9091602535
VAUXHALL      90412745
VAUXHALL      90510610
VAUXHALL      9118613
VOLKSWAGEN      032145933AB

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1537 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.