Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1550 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1550 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

6PK1550

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:1550
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1550 GOODYEAR

Pasek wielorowkowy (6PK1550) CHEVROLET AVEO, TRAX OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, MOKKA / MOKKA X, ZAFIRA C 1.6/1.6CNG/1.8 12.09-
numery OEM:
BMW      11281427250
BMW      11281437368
BMW      11281437929
BMW      11281703561
BMW      11281726689
BMW      11287529741
BMW      11287539831
BMW      11287802186
FORD      7008652
FORD      948F6C301DA
PORSCHE      99919236550
RENAULT      7700271648
RENAULT      7700272741
RENAULT      7700851954
ROVER      GMB61553
SEAT      036145933H
SKODA      032145933AA
SKODA      036145933H
VOLVO      3417142
VOLVO      3434934
VOLVO      3454405
VOLVO      3473198
VOLVO      9180701
VOLKSWAGEN      032145933R
VOLKSWAGEN      036145933H
VOLKSWAGEN      044903137G

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1550 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.