Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK2225 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK2225 GOODYEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6PK2223, 6PK2224, 6PK2225, 6PK2226, 6PK2227

numer części:

6PK2225

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:2225
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK2225 GOODYEAR

numery OEM:
FORD      1120198
FORD      1308095
FORD      1387692
FORD      1668465
FORD      1690049
FORD      1S7Q6C301AA
MERCEDES-BENZ      0109978892
OPEL      1854708
OPEL      90285678
SAAB      4395463
TOYOTA      90916-02404
TOYOTA      90916-02405
TOYOTA      90916-02464
TOYOTA      9091602404
TOYOTA      9091602405
TOYOTA      99366-D2230
VAUXHALL      90285678
VOLKSWAGEN      074260849AC
VOLKSWAGEN      074260849T
SSANGYONG      0109978892
DAEWOO      0109978892
LEXUS      90916-02464
LEXUS      9091602464
LEXUS      99366-C2230
LEXUS      99366-D2230
LEXUS      99366C2230
LEXUS      99366D2230
JEEP      53032 037AC
JEEP      53032 037AI
JEEP      53032037AC
JEEP      53032037AI

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK2225 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.