Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe » silnik » głowica i części » uszczelka głowicy
uszczelka głowicy
wybierz markę samochodu:
uszczelka głowicy do popularnych marek samochodów
uszczelka głowicy do Alfa Romeo
uszczelka głowicy do Audi
uszczelka głowicy do Bmw
uszczelka głowicy do Chrysler
uszczelka głowicy do Citroën
uszczelka głowicy do Dacia
uszczelka głowicy do Daewoo
uszczelka głowicy do Daihatsu
uszczelka głowicy do Fiat
uszczelka głowicy do Ford
uszczelka głowicy do Honda
uszczelka głowicy do Hyundai
uszczelka głowicy do Isuzu
uszczelka głowicy do Jaguar
uszczelka głowicy do Jeep
uszczelka głowicy do Kia
uszczelka głowicy do Lancia
uszczelka głowicy do Land Rover
uszczelka głowicy do Mazda
uszczelka głowicy do Mercedes-benz
uszczelka głowicy do Mini
uszczelka głowicy do Mitsubishi
uszczelka głowicy do Nissan
uszczelka głowicy do Opel
uszczelka głowicy do Peugeot
uszczelka głowicy do Porsche
uszczelka głowicy do Renault
uszczelka głowicy do Rover
uszczelka głowicy do Saab
uszczelka głowicy do Seat
uszczelka głowicy do Skoda
uszczelka głowicy do Ssangyong
uszczelka głowicy do Subaru
uszczelka głowicy do Suzuki
uszczelka głowicy do Volvo
uszczelka głowicy do Vw (volkswagen)

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.

loga producentów części sklepu e-autoparts.pl