Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zasilania paliwem » zbiornik paliwa, korek wlewu, rura wlewu » 8XY 004 716-001 hella

Korek wlewu paliwa 8XY 004 716-001 HELLA

8XY 004 716-001 Korek wlewu paliwa HELLA
hella 8XY 004 716-001
 

    Ocena:
numery handlowe:

PT 2

numer części:

8XY 004 716-001

producent:

HELLA

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez opaski mocującej
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 44
Średnica wewnętrzna [mm] 38
System zamykania z zamkiem
System zamykania z kluczem
nr EAN 4082300001587

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korek wlewu paliwa 8XY 004 716-001 HELLA

Korek wlewu paliwa (z kluczykiem) pasuje do: MERCEDES T2/L, T2/LN1, LP; AUDI 100 C2, 100 C3, 200 C2, 200 C3, 80 B2, 90 B2, COUPE B2, V8; AUSTIN METRO I, MONTEGO; BMW 3 (E21), 3 (E30) 09.63-05.05
numery OEM:
BMW      1 106 486
BMW      1 106 487
BMW      16 11 1 106 486
BMW      16 11 1 106 487
OPEL      17 02 834
OPEL      17 02 877
OPEL      90017647

Zastosowanie Korek wlewu paliwa 8XY 004 716-001 HELLA w samochodach:

Zbiornik paliwa, korek wlewu, rura wlewu paliwa


Zbiornik paliwa jest elementem podwozia samochodu. W związku z tym należy stale kontrolować jego stan. Zwracamy uwagę na wszelkie ślady uszkodzeń mechanicznych, przecieków itp. Nawet drobny wyciek paliwa ze zbiornika, może mieć poważne konsekwencje, nie wykluczając pożaru.

Układ paliwowy to nie tylko zbiornik. Ważną funkcję pełnią też pozostałe części zintegrowane z samym zbiornikiem.

Rura wlewu paliwa jest indywidualnie zaprojektowana do konkretnego modelu pojazdu. Musi ona być wytrzymała mechanicznie oraz charakteryzować się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne i zabrudzenia. By uniknąć ryzyka korozji, producenci najczęściej wykonują rury w formie odlewu z tworzywa sztucznego. Najistotniejszą kwestią jest tu ponadprzeciętna wytrzymałość tworzywa na środki chemiczne. Pamiętajmy, że element ten przez wiele lat będzie miał bezpośredni kontakt z paliwem.

Do najczęstszych usterek tego fragmentu układu paliwowego należy rozszczelnienie. Zazwyczaj, po latach użytkowania, wskutek erozji plastiku powstaje otwór, który z czasem się powiększa. Paliwo wówczas wycieka, stwarzając ryzyko pożaru. Korek wlewu paliwa zabezpiecza zbiornik przez nieautoryzowanym dostępem. Korek wlewu może występować w wersji zamykanej na kluczyk, lub bez kluczyka, wówczas zabezpieczenie stanowi klapka wlewu paliwa otwierana z wnętrza samochodu.