Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Renault LAGUNA II Grandtour (KG0/1_) 1.9 dCi (KG1A, KG1W, KG0G) (2005.01-2007.12) 110km » 8MV 376 757-701 behr hella service
wybrany samochód: 
Renault Laguna Ii Grandtour (kg0/1_) 1.9 Dci (kg1a, Kg1w, Kg0g) (2005.01-2007.12) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 8MV 376 757-701 BEHR HELLA SERVICE

8MV 376 757-701 Sprzęgło, wentylator chłodzenia BEHR HELLA SERVICE
behr hella 8MV 376 757-701
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 8MV 376 757-701

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8MV 376 757-701

Tryb pracy:termiczny
Średnica [mm]:203
Wersja:produced by BEHR
Ogrzewanie/chłodzenie:sprzęgło wiskotyczne

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 8MV 376 757-701 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      366 200 13 22
MERCEDES-BENZ      3662001322
MERCEDES-BENZ      906 200 09 22
MERCEDES-BENZ      906 200 15 22
MERCEDES-BENZ      9062000922
MERCEDES-BENZ      A 366 200 13 22
MERCEDES-BENZ      A 906 200 09 22
MERCEDES-BENZ      A 906 200 15 22
MERCEDES-BENZ      A3662001322
MERCEDES-BENZ      A9062000922
zamienniki:
38210
brak
FEBI BILSTEIN

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 8MV 376 757-701 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 8MV 376 757-701 BEHR HELLA SERVICE:

Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.