Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
średnica zewnętrzna [mm] | 300 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
Minimalna grubość [mm] | 26,4 |
Ilość otworów | 5 |
Ilość otworów 1 | 2 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 153,3 |
Wysokość [mm] | 47,3 |
średnica piasty [mm] | 69 |
Powierzchnia | pokryty |
spełnia wymagania Normy ECE | E1 90R-02C0064/0074 |
nr EAN | 4029416250980 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa J3300511 HERTH+BUSS JAKOPARTS
AUDI | 4M0 615 601 Q | |
AUDI | 4M0 615 601 S | |
SEAT | 4M0 615 601 Q | |
SEAT | 4M0 615 601 S | |
SKODA | 4M0 615 601 Q | |
SKODA | 4M0 615 601 S | |
VOLKSWAGEN | 4M0 615 601 Q | |
VOLKSWAGEN | 4M0 615 601 S | |
HYUNDAI | 51712-0Z000 | |
HYUNDAI | 51712-1M500 | |
HYUNDAI | 51712-2L500 | |
HYUNDAI | 51712-2Y000 | |
HYUNDAI | 51712-3K100 | |
HYUNDAI | 51712-3K110 | |
HYUNDAI | 51712-3K160 | |
HYUNDAI | 51712-3K300 | |
HYUNDAI | 51712-3V000 | |
HYUNDAI | 51712-M0500 | |
HYUNDAI | S51712-2L500 | |
HYUNDAI | S51712-3K150 | |
HYUNDAI | S51712-3K160 | |
HYUNDAI | S51712-3K160A | |
HYUNDAI | S51712-3K160E | |
KIA | 51712-0Z000 | |
KIA | 51712-1M500 | |
KIA | 51712-2L500 | |
KIA | 51712-2Y000 | |
KIA | 51712-3K100 | |
KIA | 51712-3K110 | |
KIA | 51712-3K160 | |
KIA | 51712-3K300 | |
KIA | 51712-3Q000 | |
KIA | 51712-M0500 | |
KIA | S51712-0Z000 | |
KIA | S51712-2L500 | |
KIA | S51712-3K150 | |
KIA | S51712-3K160 | |
KIA | S51712-3K160A | |
KIA | S51712-3K160E |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa J3300511 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.