Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 0-N2112S optimal

Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2112S OPTIMAL

0-N2112S Rolka napinająca paska wieloklinowego OPTIMAL
optimal 0-N2112S

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0-N2112S

producent:

OPTIMAL

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Szerokość [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
nr EAN 4031185380201

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2112S OPTIMAL

numery OEM:
CHRYSLER      0 4891 595AA
CHRYSLER      0 4891 595AB
CHRYSLER      0 4891 595AC
CHRYSLER      0 4891 595AE
CITROËN      5751.H7
CITROËN      5751.J1
FIAT      K04891595AE
MITSUBISHI      1345A008
MITSUBISHI      1345A060
MITSUBISHI      1345A079
PEUGEOT      5751.G5

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2112S OPTIMAL w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.