Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 56968 ruville/fag

Rolka napinająca paska wieloklinowego 56968 RUVILLE/FAG

56968 Rolka napinająca paska wieloklinowego RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

56968

producent:

RUVILLE/FAG

średnica zewnętrzna [mm]: 102,00
Szerokość [mm]: 30,00
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 56968 RUVILLE/FAG

ROLKA NAPIN RUVILLE 56968
numery OEM:
TOYOTA      16603-0W010
TOYOTA      16603-0W030
TOYOTA      166030W010
TOYOTA      166030W030
TOYOTA      1660350010
TOYOTA      1660350020
TOYOTA      16620-0W101
TOYOTA      166200W101

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 56968 RUVILLE/FAG w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.