Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Jaguar F-PACE (X761) 2.0 P400e Plug-in Hybrid (2020.10-???) 404km » C1W082ABE abe
wybrany samochód: 
Jaguar F-pace (x761) 2.0 P400e Plug-in Hybrid (2020.10-???) 404km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe kpl. C1W082ABE ABE

C1W082ABE Klocki hamulcowe kpl. ABE
95.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C1W082ABE

producent:

ABE

Strona zabudowyOś przednia
Grubość [mm]17,7
Szerokość [mm]146,2
Wysokość [mm]61,5
Styk ostrzegawczy o zużyciunieprzygotowany do wskaźnika zużycia
System hamulcowyMando
Numer WVA22631
Liczba okładzin ciernych4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe kpl. C1W082ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: AUDI A1, A1 ALLSTREET, A1 CITY CARVER, SEAT ARONA, IBIZA IV ST, IBIZA V, LEON, LEON SC, LEON ST, LEON ST/KOMBI, SKODA FABIA IV, KAMIQ, SCALA 1.0-2.0D 03.10-
numery OEM:
AUDI      2Q0698151B
AUDI      2Q0698151C
AUDI      2Q0698151E
AUDI      2Q0698151G
AUDI      2Q0698151Q
AUDI      2Q0698151R
AUDI      5Q0698151E
AUDI      5Q0698151H
SEAT      2Q0698151B
SEAT      2Q0698151C
SEAT      2Q0698151E
SEAT      2Q0698151Q
SEAT      5Q0698151E
SEAT      5Q0698151H
SKODA      2Q0 698 151 B
SKODA      2Q0698151C
SKODA      2Q0698151E
SKODA      2Q0698151Q
SKODA      5Q0698151E
SKODA      5Q0698151H
VOLKSWAGEN      2Q0698151AA
VOLKSWAGEN      2Q0698151B
VOLKSWAGEN      2Q0698151C
VOLKSWAGEN      2Q0698151E
VOLKSWAGEN      2Q0698151Q
VOLKSWAGEN      5Q0 698 151 E
VOLKSWAGEN      5Q0698151H

Zastosowanie Klocki hamulcowe kpl. C1W082ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.