Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ford PUMA (J2K, CF7) 1.0 EcoBoost mHEV (2019.09-???) 155km » C1X005ABE abe
wybrany samochód: 
Ford Puma (j2k, Cf7) 1.0 Ecoboost Mhev (2019.09-???) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet C1X005ABE ABE

C1X005ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C1X005ABE
Klocki hamulcowe - komplet C1X005ABE
C1X005ABE
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C1X005ABE

producent:

ABE

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaATE
Styk ostrzegawczy o zużyciubez styku zużycia
Wysokość [mm]58,1
Długość [mm]140,2
Grubość [mm]17,3
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN5900427190900

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C1X005ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: CHEVROLET CORSA, LANOS, TIGRA, DAEWOO CIELO, LANOS, LEMANS, NEXIA, FSO LANOS, JAGUAR XJ, XK 8, OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI 1.0-6.0 09.82-
numery OEM:
JAGUAR      JL M11 903
OPEL      16 05 087
OPEL      16 05 455
OPEL      16 05 810
OPEL      16 05 824
OPEL      16 05 881
OPEL      16 05 907
OPEL      90 442 995
OPEL      93 176 120
VAUXHALL      16 05 810
VAUXHALL      90 421 736
VAUXHALL      90 442 995
VAUXHALL      90 485 140
VAUXHALL      90 510 331
VAUXHALL      93176120
VAUXHALL      93192639
CHEVROLET      11046-948-372
CHEVROLET      90 421 736
CHEVROLET      90 442 995
CHEVROLET      90 485 140
CHEVROLET      90 510 331
DAEWOO      1104 6148
DAEWOO      1104 6948 322
DAEWOO      1104 6948 372

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C1X005ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.