Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Renault MEGANE Scénic (JA0/1_) » stabilizator, mocowanie Renault MEGANE Scénic (JA0/1_) » gumy stabilizatora Renault MEGANE Scénic (JA0/1_)

gumy stabilizatora do RENAULT MEGANE Scénic (JA0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT MEGANE Scénic (JA0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
15.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 29,2
Średnica [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 53,2
Długość 1/Długość 2 [mm] 44,6
nr EAN 8717109373714
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
Długość całkowita [mm] 29,8
Średnica wewnętrzna [mm] 17,5
średnica zewnętrzna [mm] 39,8
nr EAN 3358960345455
Średnica wewnętrzna [mm] 29,0
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,050
dla numeru OE 4D0 411 327 J
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816230465
Średnica wewnętrzna [mm] 17,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,025
dla numeru OE 8E0 511 327 A
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816398172
Długość [mm] 100
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,080
nr EAN 4054224061749
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 29
nr EAN 4047437096226
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 29
nr EAN 5901619512258
cena brutto:
10.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 17,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,025
uwzględnić informację serwisową 
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna [mm] 29
nr EAN 4040074358160
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Średnica stabilizatora [mm] 18
nr EAN 4040074598740
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 29
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opaskami zaciskowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074263419
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Średnica wewnętrzna [mm]17
średnica zewnętrzna [mm]18
Średnica stabilizatora [mm]18
Strona zabudowyOś przednia
wymagana liczba2
Średnica wewnętrzna [mm]29
cena brutto:
13.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość całkowita [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 16
średnica zewnętrzna [mm] 32
Wysokość [mm] 36
nr EAN 5413978183111
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
Długość [mm] 53,2
Wysokość [mm] 50,4
Średnica wewnętrzna [mm] 29,2
parzyste numery artykułów VKDS 351027
nr EAN 7316579456104
Średnica wewnętrzna [mm] 29,0
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,050
nr EAN 4044688230461
Średnica wewnętrzna [mm] 17,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,025
nr EAN 4044688581594
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Średnica stabilizatora [mm] 29
Zamiana tylko w parach 
Ilość na oś 2
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
gumy stabilizatora

Gumy stabilizatorów w najlepszych cenach.

 

Guma stabilizatora jest elementem łączącym drążek stabilizatora z nadwoziem auta lub ramą pomocniczą. Jej zadaniem jest wytłumienie wibracji pochodzących od zawieszenia, w tym samym czasie wyciszając pracę stabilizatora. Ich ewentualne wybicie lub zużycie powoduje wydobywanie się specyficznego stukotu w okolicy zawierzenia. Natomiast sam stabilizator znacząco traci na swojej funkcjonalności.

Awarie gum stabilizatora.

 

Wbrew temu uszkodzona guma stabilizatora nie wpływa znacząco na samo prowadzenie samochodu i nie powoduje zagrożenia w ruchu. Jednakże dźwięk wydobywający się z zepsutej części psuje wszelkie walory związane z jazdą. Zaradzi temu tania i prosta naprawa, którą możesz wykonać za pomocą części dostępnych na e-autoparts.pl 

Wymiana gum stabilizatora.

 

Specyfika polskich dróg sprawia, że gumy stabilizatora nie potrzebują dużo czasu, by mieć już sygnały znaczącego zużycia. Charakterystyczne piski oraz donośne stuki z okolic zawierzenia sygnalizują konieczność wymiany gum stabilizatora. Szeroka oferta producentów sprawi, że odnajdziemy potrzebną nam część, która będzie naprawdę dobrze wykonana. Proces naprawy rozpoczynamy od podniesienia samochodu lub wjazdu na kanał. Później demontujemy śruby mocujące obejmę, by następnie wyjąć znajdujące się pod nią gumę stabilizatora. Z racji ulokowania części, na śrubach i obejmie może objawić się korozja utrudniająca ich odkręcenie. Może to znacząco utrudnić demontaż, ponieważ niewykluczona byłaby konieczność rozcięcia śrub. Wiązałoby się to z późniejszym nawierceniem oraz gwintowaniem otworów, co znacząco wydłuża tą prozaicznie prostą czynność wymiany gum stabilizatora. Ich zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. 

Popularnymi producentami gum stabilizatora są:

  • Febi
  • Febest
  • Bilstein
  • Vaico
  • Meyle
  • Original Imperium 
  • Swag
  • Birth 
  • Lemforder.
  • SIDEM

Polskie drogi zazwyczaj kojarzą się z dziurawą nawierzchnią. Przez takie warunki jazdy zawieszenie samochodu zużywa się dużo szybciej niż w innych krajach. Dlatego w przypadku zakupu samochodu używanego często można się spotkać z wytłuczonym zawieszeniem. Guma stabilizatora to jedna z części zawieszenia samochodowego. Łączą one drążek stabilizatora z ramą. Jest to część, która często ulega uszkodzeniom. Gdy gumowa tuleja zostanie zniszczona, słyszane są stuki podczas jazdy. Uszkodzenie gumy stabilizatora nie powoduje większych usterek, jedynym skutkiem uszkodzenia są drażniące uderzenia lub skrzypienie na nierównościach. Gum stabilizatora nie da się naprawić, dlatego gdy zostanie uszkodzona, należy ją wymienić na nową. W celu diagnozy najłatwiej jest nacisnąć energicznie z jednej strony samochodu, gdy usłyszymy skrzypienie, gumy nadają się do wyrzucenia. Na stabilizatorze zamontowane są dwie gumy wygłuszające, najlepiej wymienić obie, ze względu na ich niską cenę.
Najlepiej kupić gumy wykonane z wysokiej jakości materiałów, które wytrzymają o wiele dłużej, kosztują niewiele, a pozwolą przejechać dłużej bez uciążliwych odgłosów z zawieszenia. Aby wybrać idealne gumy stabilizatora, należy zmierzyć drążek stabilizujący. Wymiana jest prosta, jedynym utrudnieniem jest położenie gum, które są pod samochodem, dlatego trzeba go podnieść. Podczas montażu, niektórzy popełniają błąd, który powoduje szybkie zużycie gum i ponowienie objawów zużycia. Błędem tym jest smarowanie drążka smarem grafitowym przed montażem. Stabilizator to element samochodu zapobiegający nadmiernemu pochyłowi samochodu podczas skrętu. Pozwala to na zwiększenie precyzji i bezpieczeństwa kierowania pojazdem. Połączony jest on z łącznikami stabilizatora. Niektóre samochody posiadają dwa stabilizatory: jeden z przodu, a drugi z tyłu. Sprawia to, że samochód bardzo dobrze trzyma się drogi.