Strona zabudowy | z lewej |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 |
średnica zewnętrzna [mm] | 58 |
Wysokość [mm] | 11,3 |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
nr EAN | 4041248424926 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 40 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 58 |
Wysokość 1 [mm] | 11,3 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
nr EAN | 3358960201379 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 50 |
Wysokość 1 [mm] | 10 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
nr EAN | 3358960154934 |
Strona zabudowy | od strony czołowej |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 35 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 50 |
Wysokość 1 [mm] | 7 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
nr EAN | 3358960181008 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 35 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 50 |
Wysokość 1 [mm] | 8 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
Strona zabudowy | Oś napędowa |
nr EAN | 3358960169273 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 34,9 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 54 |
Wysokość 1 [mm] | 8,5 |
Materiał | PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
nr EAN | 3358960142092 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 50 |
Wysokość 1 [mm] | 11,8 |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
Materiał | FPM (Fluor-kauczuk)/ TFE (Tetrafluorethylen) |
nr EAN | 3358960587091 |
Strona zabudowy | z lewej |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 |
średnica zewnętrzna [mm] | 58 |
Wysokość [mm] | 11,3 |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
nr EAN | 4041248424926 |
Strona zabudowy | z prawej |
Średnica wewnętrzna [mm] | 32 |
średnica zewnętrzna [mm] | 50 |
Wysokość [mm] | 12 |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW BD |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
nr EAN | 4041248627594 |
Grubość [mm] | 11,3 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 58,0 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
Ciężar [kg] | 0,025 |
nr EAN | 4027816114123 |
Wysokość [mm] | 8,00 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) |
Średnica wewnętrzna [mm] | 35,00 |
średnica zewnętrzna [mm] | 50,00 |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | 827N DD |
Kierunek obrotów | zgodnie z ruchem wskazówek zegara |
Kierunek obrotów | przeciwnie do ruchu wskazówek zegara |
kierunkowa |
Strona zabudowy | z lewej |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 |
średnica zewnętrzna [mm] | 58 |
Grubość [mm] | 10 |
dla numeru OE | 312144 |
nr EAN | 3660872004499 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
Średnica wewnętrzna [mm] | 29,8 |
średnica zewnętrzna [mm] | 48 |
Grubość [mm] | 11,3 |
dla numeru OE | 312146 |
nr EAN | 3660872004505 |
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025