Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » napęd osi Chevrolet ASTRO Furgon » mechanizm różnicowy Chevrolet ASTRO Furgon

mechanizm różnicowy do CHEVROLET ASTRO Furgon

wybierz typ samochodu CHEVROLET ASTRO Furgon:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
  • Indeks: JPN 30P0505-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Pierścień uszczelniający wału, różnicowy
  • Nazwa
    • USZCZELNIACZ PÓŁOSI KIA
  • Opis
    • TOWAR BEZ ZWROTU ! PICANTO 1.0I/1.1I/1.2 I/II/III 2011->/ RIO III 1.4I/1.6I /RIO IV 1.2 2011 ->/ HYUNDAI ACCENT VERNA III 1.4I/1.6I 2005 ->/ GETZ II 1.4I/1.6I /2005 ->/ I10 I/ II / I20 I/II/III 1.2I LEWY
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 4311928020
    • Numer dostawcy: 30P0505-JPN
  • Parametry:
    • z lewej
    • Średnica zewnętrzna 1 [mm] : 56
    • Średnica wewnętrzna 1 [mm] : 35
Wyświetlanie od 1 do 1 (z 1 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.