Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » napęd osi Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) » mechanizm różnicowy Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)

mechanizm różnicowy do VOLKSWAGEN MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960133038
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 50
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Długość [mm] 137
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Długość [mm] 136
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 50
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Długość [mm] 145
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 26
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 30
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz)
Ochrona przeciwpyłowa z osłoną przeciwpyłową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
nr EAN 5907558523836
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 136,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 5-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
nr EAN 5907558533323
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 135,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 6-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
nr EAN 5901619500828
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 136,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 5-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
nr EAN 5901619500835
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 114,45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 62
nr EAN 5902659759771
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 135,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 6-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
nr EAN 4040074138380
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 136,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 5-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
nr EAN 4040074138373
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 114,45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 62
nr EAN 4040074178270
Długość [mm] 135,3
Wymiar gwintu M8X1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Nowa część 
nr EAN 7316576827709
Długość [mm] 136,6
Wymiar gwintu M8x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Nowa część 
nr EAN 7316576827716
Długość [mm] 143,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Nowa część 
nr EAN 7316577967107
Długość [mm] 135,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Nowa część 
nr EAN 7316577967114
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.