02.05 infolinia nieczynna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hummer » napęd osi Hummer H2 samochód terenowy zamknięty » mechanizm różnicowy Hummer H2 samochód terenowy zamknięty

mechanizm różnicowy do HUMMER H2 samochód terenowy zamknięty

wybierz typ samochodu HUMMER H2 samochód terenowy zamknięty:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65
Wysokość 1 [mm] 11
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960130884
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 59
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Wysokość 1 [mm] 12
Wysokość 2 [mm] 12,5
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960340276
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 62
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
nr EAN 3358960338723
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 70
Wysokość [mm] 11
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału SP
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248157237
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 70
Wysokość [mm] 15
Wysokość 2 [mm] 11
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A/B
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa bez uszczelki przeciwpyłowej
alternatywny zestaw naprawczy 152.940
nr EAN 4041248128763
Grubość [mm] 11,9
Średnica wewnętrzna [mm] 38,5
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 76,0
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z obu stron
Ciężar [kg] 0,040
dla numeru OE 025 997 00 47
nr EAN 4027816349174
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.