Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » paski napędowe Nissan 100NX (B13) » pasek wieloklinowy Nissan 100NX (B13) » pasek klinowy wielorowkowy Nissan 100NX (B13)

pasek klinowy wielorowkowy do NISSAN 100NX (B13)

wybierz typ samochodu NISSAN 100NX (B13):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 830
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,060
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099669
Długość [mm] 845
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,06
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099690
Ilość żeber 4
Długość [mm] 850
nr EAN 3165141069389
Ilość żeber 4
Długość [mm] 841
nr EAN 3165141183047
Ilość żeber 4
Długość [mm] 830
nr EAN 3165141028324
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1020
nr EAN 3165141183160
Ciężar [kg] 0,065
Ilość żeber 4
Długość [mm] 845
nr EAN 4010858471033
Ciężar [kg] 0,064
Ilość żeber 4
Długość [mm] 830
nr EAN 4010858481681
Ciężar [kg] 0,111
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1033
nr EAN 4010858521608
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505108
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787550665
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505078
Długość [mm] 1030
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,105
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289135
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 845
nr EAN 5414465354052
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 833
nr EAN 5414465352478
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1033
nr EAN 5414465352775
Ilość żeber 4
Długość [mm] 830
nr EAN 4014870123406
Ilość żeber 4
Długość [mm] 845
nr EAN 4014870124472
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 830
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 845
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4
Długość [mm] 845
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074207192
Długość [mm] 845
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574157365
Długość [mm] 1035
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574157457
Długość [mm] 830
Ciężar [kg] 0,056
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556790
Wyświetlanie od 1 do 24 (z 24 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.