Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daimler » silnik Daimler DAIMLER XJ (X30_) » zawieszenie silnika Daimler DAIMLER XJ (X30_) » poduszki silnika Daimler DAIMLER XJ (X30_)

poduszki silnika do DAIMLER DAIMLER XJ (X30_)

wybierz typ samochodu DAIMLER DAIMLER XJ (X30_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
dla numeru OE 1806.34
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 40
nr EAN 3358960523860
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
dla numeru OE 1806 34
nr EAN 3358960525185
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960584243
cena brutto:
27.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia BUSH
nr EAN 5012759995679
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 10,0
Wysokość [mm] 40
Wysokość [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,2
nr EAN 4027816158806
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,46
dla numeru OE 1827.10
nr EAN 4027816197133
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,0
dla numeru OE 1827.16
nr EAN 4027816190110
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,3
dla numeru OE 1844.92
nr EAN 4027816190172
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,800
dla numeru OE 1806.34
nr EAN 4054224046678
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 4047437403901
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 4047437404021
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047437403505
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 70
Długość wewnętrzna [mm] 53
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE 180916
nr EAN 5907558599275
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Długość [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 70,3
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,28
nr EAN 5901619522028
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,46
nr EAN 5902659732293
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy przy obudowie łożyska
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
średnica zewnętrzna [mm] 70
Średnica wewnętrzna [mm] 10
nr EAN 4040074295212
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074045480
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074045893
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946531
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946609
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946654
Masa [g] 305
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 70
Długość [mm] 40
Długość całkowita [mm] 53
nr EAN 8033989083247
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 808
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 8033989133638
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
wymagana liczba1
Kolorżółty
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu i z tyłu
Strona zabudowyna dole
Szerokość [mm]40
Szerokość [mm]53
wymagana liczba1
MateriałGuma / metal
Średnica wewnętrzna [mm]10
średnica zewnętrzna [mm]70
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 70
Długość wewnętrzna [mm] 53
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE 180916
nr EAN 3660872318855
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 30
Długość wewnętrzna [mm] 34
Długość zewnętrzna [mm] 28
dla numeru OE 180904
nr EAN 3660872318848
cena brutto:
111.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 182716
nr EAN 3660872319685
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 184492
nr EAN 3660872341648
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 68,5
Długość wewnętrzna [mm] 53
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE 96277722
nr EAN 3660872304827
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 40
Długość wewnętrzna [mm] 50
Długość zewnętrzna [mm] 32
dla numeru OE 9633919880
nr EAN 3660872304834
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,0
dla numeru OE 1827.16
nr EAN 4044688568816
Wysokość [mm] 40
Średnica wewnętrzna [mm] 10,0
Wysokość [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,2
nr EAN 4044688570949
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,3
dla numeru OE 1844.92
nr EAN 4044688539908
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu po prawej
Wymagana ilość 1
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5908229969250
C8, JUMPY, 406, EXPERT
podstawa gumowo-metalowa
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 180634
Numer dostawcy: 180634
Wyświetlanie od 1 do 39 (z 39 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.