Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen GOLF IV (1J1) » zawieszenie silnika Volkswagen GOLF IV (1J1) » poduszki silnika Volkswagen GOLF IV (1J1)

poduszki silnika do VOLKSWAGEN GOLF IV (1J1)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GOLF IV (1J1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 4251475113597
cena brutto:
169.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 2,05
nr EAN 3358960110763
cena brutto:
163.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960504999
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960552266
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759560648
cena brutto:
172.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 2,2
dla numeru OE 1J0 199 262 BF
nr EAN 4027816159087
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Ciężar [kg] 1
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z lewej
Materiał Guma / metal
Numer seryjny 1490994
nr EAN 5901159137270
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
nr EAN 4047437323650
cena brutto:
195.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 2,2
nr EAN 5907558582833
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,64
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 1995570000019
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 5901619593523
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074145791
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074053553
Strona zabudowy z przodu z lewej
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074181232
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1816
nr EAN 5902048903167
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1200
nr EAN 5902048903150
Strona zabudowy z tyłu
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 1
Masa [g] 1171
nr EAN 8033989137599
dla numeru OE 1J0199555AJ
Masa [g] 1661
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8033989137629
Wymagana ilość 1
Masa [g] 2140
Strona zabudowy z prawej
Materiał Guma / metal
nr EAN 8033989137612
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz tyłu
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 2,2
dla numeru OE 1J0 199 262 BF
nr EAN 4044688570086
cena brutto:
15.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
Ciężar [kg] 1,79
nr EAN 4046001263873
Wyświetlanie od 1 do 26 (z 26 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.