Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe » napęd osi » mechanizm różnicowy
mechanizm różnicowy
wybierz markę samochodu:
mechanizm różnicowy do popularnych marek samochodów
mechanizm różnicowy do Alfa Romeo
mechanizm różnicowy do Audi
mechanizm różnicowy do Bmw
mechanizm różnicowy do Chrysler
mechanizm różnicowy do Citroën
mechanizm różnicowy do Dacia
mechanizm różnicowy do Daewoo
mechanizm różnicowy do Daihatsu
mechanizm różnicowy do Fiat
mechanizm różnicowy do Ford
mechanizm różnicowy do Honda
mechanizm różnicowy do Hyundai
mechanizm różnicowy do Isuzu
mechanizm różnicowy do Jaguar
mechanizm różnicowy do Jeep
mechanizm różnicowy do Kia
mechanizm różnicowy do Lancia
mechanizm różnicowy do Land Rover
mechanizm różnicowy do Mazda
mechanizm różnicowy do Mercedes-benz
mechanizm różnicowy do Mini
mechanizm różnicowy do Mitsubishi
mechanizm różnicowy do Nissan
mechanizm różnicowy do Opel
mechanizm różnicowy do Peugeot
mechanizm różnicowy do Porsche
mechanizm różnicowy do Renault
mechanizm różnicowy do Rover
mechanizm różnicowy do Saab
mechanizm różnicowy do Seat
mechanizm różnicowy do Skoda
mechanizm różnicowy do Ssangyong
mechanizm różnicowy do Subaru
mechanizm różnicowy do Suzuki
mechanizm różnicowy do Volvo
mechanizm różnicowy do Vw (volkswagen)

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.

loga producentów części sklepu e-autoparts.pl