Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 60 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 74 | |
Wysokość 1 [mm] | 8 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
nr EAN | 3358960133038 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 50 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Długość [mm] | 137 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 60 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Długość [mm] | 136 |
Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 26 | |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 30 | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z osłoną przeciwpyłową | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem | |
nr EAN | 5907558523836 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 136,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 5-biegowa | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 | |
nr EAN | 5907558533323 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 135,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 6-biegowa | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 | |
nr EAN | 5901619500828 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 136,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 5-biegowa | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 | |
nr EAN | 5901619500835 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Rodzaj filtra | Wkład filtra | |
Rodzaj filtra | z pokrywą obudowy | |
Rodzaj napędu | Napęd na wszystkie koła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu | ||
Kształt | cylindryczny | |
Ograniczenia producenta | HALDEX Gen. II | |
nr EAN | 5902659794154 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Długość [mm] | 114,45 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 62 | |
nr EAN | 5902659759771 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 135,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 6-biegowa | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 | |
nr EAN | 4040074138380 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 136,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 5-biegowa | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 | |
nr EAN | 4040074138373 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Długość [mm] | 114,45 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 62 | |
nr EAN | 4040074178270 |
Długość [mm] | 135,3 | |
Wymiar gwintu | M8X1.5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 | |
Nowa część | ||
nr EAN | 7316576827709 |
Długość [mm] | 114,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 62 | |
Długość 2 [mm] | 64,7 | |
Nowa część | ||
nr EAN | 7316577967121 |
Długość [mm] | 143,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 60 | |
Nowa część | ||
nr EAN | 7316577967107 |
Długość [mm] | 135,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 42 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 60 | |
Nowa część | ||
nr EAN | 7316577967114 |
Grubość [mm] | 8 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 60 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 74 | |
Ciężar [kg] | 0,024 | |
nr EAN | 4046001639456 |
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025