Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » napęd osi Renault SCÉNIC II (JM0/1_) » mechanizm różnicowy Renault SCÉNIC II (JM0/1_)

mechanizm różnicowy do RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 33
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 55
Wysokość 1 [mm] 8,5
Wysokość 2 [mm] 13,5
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960187710
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 55
Wysokość 1 [mm] 8
Wysokość 2 [mm] 13
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960203007
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27,94
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 56
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960186874
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 54
Wysokość 1 [mm] 6,8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 3358960218728
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 33
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 55
Wysokość 1 [mm] 8,5
Wysokość 2 [mm] 13,5
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960187710
Średnica wewnętrzna [mm] 27,95
średnica zewnętrzna [mm] 56
Wysokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248142134
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 55
Wysokość [mm] 8
Wysokość 2 [mm] 14
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A/BS
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248821602
Średnica wewnętrzna [mm] 33
średnica zewnętrzna [mm] 55
Wysokość 1 [mm] 8
Wysokość 2 [mm] 13
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A/BS
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248836378
Materiał - ACM Opis - BASLDRW
Wysokość 1 [mm] : 8
Wysokość 2 [mm] : 13
Średnica zewnętrzna 1 [mm] : 55
Średnica wewnętrzna 1 [mm] : 40
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 8200110847
Numer dostawcy: 3834200QAG
Materiał - ACM Opis - BASLDRW
Wysokość 1 [mm] : 8
Wysokość 2 [mm] : 13
Średnica zewnętrzna 1 [mm] : 55
Średnica wewnętrzna 1 [mm] : 40
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 8200110847
Numer dostawcy: 8200884113
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.