Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Tata (telco) » napęd osi Tata (telco) » mechanizm różnicowy Tata (telco)

mechanizm różnicowy do TATA (TELCO)

wybierz model samochodu TATA (TELCO):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960133038
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 50
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Długość [mm] 137
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Długość [mm] 136
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 26
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 30
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz)
Ochrona przeciwpyłowa z osłoną przeciwpyłową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
nr EAN 5907558523836
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 136,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 5-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
nr EAN 5907558533323
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 135,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 6-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
nr EAN 5901619500828
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 136,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 5-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
nr EAN 5901619500835
Strona zabudowy Oś tylna
Rodzaj filtra Wkład filtra
Rodzaj filtra z pokrywą obudowy
Rodzaj napędu Napęd na wszystkie koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Kształt cylindryczny
Ograniczenia producenta HALDEX Gen. II
nr EAN 5902659794154
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 114,45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 62
nr EAN 5902659759771
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 135,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 6-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
nr EAN 4040074138380
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 136,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 5-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
nr EAN 4040074138373
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 114,45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 62
nr EAN 4040074178270
Długość [mm] 135,3
Wymiar gwintu M8X1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Nowa część 
nr EAN 7316576827709
Długość [mm] 114,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 62
Długość 2 [mm] 64,7
Nowa część 
nr EAN 7316577967121
Długość [mm] 143,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Nowa część 
nr EAN 7316577967107
Długość [mm] 135,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Nowa część 
nr EAN 7316577967114
Grubość [mm] 8
Średnica wewnętrzna [mm] 60
średnica zewnętrzna [mm] 74
Ciężar [kg] 0,024
nr EAN 4046001639456
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.