Strona zabudowy | z lewej | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 58 | |
Wysokość [mm] | 11,3 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248424926 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 40 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 58 | |
Wysokość 1 [mm] | 11,3 | |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
nr EAN | 3358960201379 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 29,9 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 47 | |
Wysokość 1 [mm] | 11,3 | |
Materiał | PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
nr EAN | 3358960289636 |
Strona zabudowy | z prawej | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 29,85 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 47 | |
Wysokość [mm] | 11,3 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248126936 |
Strona zabudowy | z lewej | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 58 | |
Wysokość [mm] | 11,3 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248126943 |
Strona zabudowy | z lewej | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 58 | |
Wysokość [mm] | 11,3 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
Materiał | FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248424926 |
Strona zabudowy | z prawej | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 29,9 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 47 | |
Wysokość [mm] | 11,3 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | ASW | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248424933 |
Grubość [mm] | 11,3 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 58,0 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Strona zabudowy | z przodu z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,025 | |
nr EAN | 4027816114123 |
Strona zabudowy | z prawej | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 32 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 50 | |
Grubość [mm] | 10 | |
dla numeru OE | 312124 | |
nr EAN | 3660872004482 |
Strona zabudowy | z lewej | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 58 | |
Grubość [mm] | 10 | |
dla numeru OE | 312144 | |
nr EAN | 3660872004499 |
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025