System hamulcowy | LUCAS | |
nr EAN | 8430320211336 |
System hamulcowy | TRW | |
Ciężar [kg] | 0,04 | |
nr EAN | 8717109356090 |
System hamulcowy | BOSCH/LUCAS | |
Ciężar [kg] | 0,02 | |
nr EAN | 8717109356083 |
Długość [mm] | 452 | |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Kolor wtyczki | czarny | |
nr EAN | 8717109533156 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 300/62 | |
Ciężar [kg] | 0,35 | |
Materiał | blacha stalowa | |
nr EAN | 8717109727890 |
Ciężar [kg] | 0,2 | |
Materiał | blacha stalowa | |
nr EAN | 8717109779691 |
Ciężar [kg] | 0,2 | |
Materiał | blacha stalowa | |
nr EAN | 8717109779738 |
Typ układu hamulcowego | Hamulce tarczowe | |
System hamulcowy | Lucas / TRW | |
nr EAN | 4006633473613 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa | |
nr EAN | 5714270020662 |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z przewodem | |
Długość całkowita [mm] | 510 | |
Zakres temperatury od [°C] | -40 | |
Zakres temperatury do [°C] | 150 | |
nr EAN | 4047024337411 |
nr EAN | 3165141014426 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 300/62 | |
Materiał | blacha stalowa | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4260646557955 |
Wymagana ilość | 2 | |
nr EAN | 5012759068151 |
Wymagana ilość | 5 | |
nr EAN | 5012759281833 |
nr EAN | 5012759345368 |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Liczba aktywnych styków | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 450 | |
nr EAN | 5012759461181 |
Ilość biegunów | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 490 | |
Opór [Ohm] | 1300 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny | |
nr EAN | 8435050642993 |
Długość [mm] | 505 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,060 | |
nr EAN | 4027816246152 |
oś przednia | |
Ciężar [kg] | 0,021 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
System hamulcowy | Ate |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
System hamulcowy | Lucas |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
System hamulcowy | Lucas/Bosch |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Napięcie znamionowe [V] | 12 | |
Opór od [Ohm] | 990 | |
Opór do [Ohm] | 1210 | |
Długość przewodu [mm] | 452 | |
Rodzaj czujnika | czujnik indukcyjny | |
nr EAN | 4082300156249 |
nr EAN | 5908242662596 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Jakość | WP | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 300/62 | |
nr EAN | 5714270020662 |
Numer seryjny | K9411505 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
nr EAN | 5901159083614 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
nr EAN | 8001063758176 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z przewodem | |
Długość całkowita [mm] | 510 | |
Zakres temperatury od [°C] | -40 | |
Zakres temperatury do [°C] | 150 | |
nr EAN | 5907558512250 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 300/62 | |
nr EAN | 5902510435516 |
nr EAN | 5901619559864 |
System hamulcowy | LUCAS | |
nr EAN | 5903364317065 |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Opór [Ohm] | 1400 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 400 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
nr EAN | 4040074560518 |
nr EAN | 5703858366667 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 300/62 | |
nr EAN | 5703858924195 |
Ciężar netto [g] | 70 | |
nr EAN | 5908281472019 |
Długość [mm] | 36 | |
Wymiar gwintu | M8x1,25 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | 9 | |
nr EAN | 5706021008708 |
Długość [mm] | 25 | |
Wymiar gwintu | M8x1,25 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | 8 | |
nr EAN | 5706021008920 |
Długość [mm] | 765 | |
nr EAN | 5706021089868 |
nr EAN | 5706021007350 |
nr EAN | 5706021072198 |
nr EAN | 5706021072204 |
System hamulcowy | LUCAS | |
nr EAN | 8430320211336 |
System hamulcowy | LUCAS | |
nr EAN | 8430320211541 |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Ilość biegunów | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 373 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
nr EAN | 8430320275376 |
Napięcie [V] | 12 | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | z przodu | |
Długość [mm] | 430 | |
Ciężar [kg] | 0,10 | |
Kolor | czarny | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Rodzaj wtyczki | męski | |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z przewodem | |
Dynamika hamowania/jazdy | dla pojazdów z ABS | |
Długość [mm] | 520 |
Hamulce to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Bez niego zatrzymanie pojazdu byłoby niemożliwe. Tarcza kotwiczna jest podstawowym elementem tarczo-bębnowego i bębnowego układu hamulcowego. Osłona hamulcowa to druga często spotykana nazwa tej części, jest tak nazywana, ponieważ jest to jej funkcja (chroni elementy znajdujące się w bębnie hamulcowym przed czynnikami zewnętrznymi). To właśnie do niej przymocowane są wszystkie elementy takie jak: szczęki hamulcowe, rozpieraki, tłoczek itd. Dostęp do tej części jest utrudniony, ponieważ przed jej demontażem należy zdemontować wszystkie elementy znajdujące się na niej.
Bez tarczy kotwicznej elementy układu hamulcowego ulegałyby zniszczeniu w krótkim czasie przez czynniki zewnętrzne takie jak: woda, kamienie, piasek itd. W przypadku uszkodzenia tej pojedynczej części może dojść do obniżenia skuteczności hamowania, lub całkowite zablokowanie hamulców. Tarcze kotwiczne powinny być wymieniane w przypadku gdy zauważona zostanie korozja lub inne uszkodzenia, wymienia się je rzadziej niż elementy bębnowego układu hamulcowego (raz na kilka lat). Osłona hamulców jest w ciągłym kontakcie ze szkodzącymi czynnikami, dlatego często powstaje na niej rdza. Przez rdzę mogą powstać dziury, lub odkształcenia mogące powodować tarcie z innymi elementami układu hamulcowego.
Wszelkie usterki układu hamulcowego są niedopuszczalne na drodze, ponieważ powodują one duże zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Skutkiem niedopilnowania stanu pojazdu może być nawet śmierć większej ilości osób. Dlatego wszystkie elementy układu hamulcowego powinny być często serwisowane i wymieniane na czas. Wymiana tej części może być bardzo problematyczna w szczególności bez odpowiednich narzędzi, niektóre osoby rozcinają tarczę w najcieńszym miejscu, aby ułatwić sobie zadanie.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023