
| średnica zewnętrzna [mm] | 296 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
| Minimalna grubość [mm] | 26 |
| Wysokość [mm] | 44 |
| Felga, ilość otworów | 5 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Powierzchnia | pokryty |
| Ciężar [kg] | 8,96 |
| nr EAN | 8717109654691 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Wysokość [mm] | 104,5 |
| Felga, ilość otworów | 5 |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 52,3 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1.5 |
| Średnica piasty 2 [mm] | 35 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| Powierzchnia | pokryty |
| Ciężar [kg] | 9,52 |
| nr EAN | 8717109671162 |

| Wysokość [mm] | 104,5 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pokrywą |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zestawem łożyska koła |
| dla numeru artykułu | R1072PCA |
| Ilość otworów | 5 |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Średnica [mm] | 280 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| nr EAN | 5900427206496 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 296,0 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28,0 |
| Minimalna grubość [mm] | 23,4 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| Przetwarzanie | wysoko nawęglany |
| Powierzchnia | pokryty |
| Ilość otworów | 5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
| Dostępne MAPP-Code | |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Wysokość [mm] | 44,0 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 68,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 147,7 |
| otwór Ø [mm] | 15,5 |
| Oznaczenie kontrolne | E1 90R-02C0118/1075 |
| nr EAN | 4006633422444 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 296 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
| Minimalna grubość [mm] | 23,4 |
| Wysokość [mm] | 44 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
| Ilość otworów | 5 |
| Powierzchnia | naoliwione |
| Przetwarzanie | wysoko nawęglany |
| spełnia wymagania Normy ECE | ECE-R90 |
| Średnica otworu do [mm] | 15,5 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
| nr EAN | 4047025571067 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Wysokość [mm] | 104,4 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 52,3 |
| Ilość otworów | 5 |
| Powierzchnia | pokryty |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem koła |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
| spełnia wymagania Normy ECE | ECE-R90 |
| Średnica otworu do [mm] | 0 |
| nr EAN | 4047026122237 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zestawem łożyska koła |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| Wysokość [mm] | 104,5 |
| Ilość otworów | 5 |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 35 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| nr EAN | 8020584239353 |

| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| Przetwarzanie | nieobrabiany |
| średnica zewnętrzna [mm] | 296 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
| Minimalna grubość [mm] | 26 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
| Głębokość [mm] | 44 |
| spełnia normę badań | R90 Approved |
| nr EAN | 5012759984239 |

| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Przetwarzanie | nieobrabiany |
| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 35 |
| Głębokość [mm] | 104 |
| spełnia normę badań | R90 Approved |
| nr EAN | 5012759984222 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 296 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany zewnętrznie |
| Minimalna grubość [mm] | 23,4 |
| Wysokość [mm] | 44 |
| Wzór otworów/Ilość otworów | 05/07 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
| Ciężar [kg] | 9,0 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez piasty koła |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła |
| Powierzchnia | pokryty |
| Techniczny numer informacyjny | 55688PRO |
| nr EAN | 4082300602319 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Wysokość [mm] | 104,4 |
| Wzór otworów/Ilość otworów | 05/05 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 35 |
| Ciężar [kg] | 9,6 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z piastą |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem koła |
| Powierzchnia | pokryty |
| Techniczny numer informacyjny | 55689PRO |
| nr EAN | 4082300640847 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pokrywą |
| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 35 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zestawem łożyska koła |
| Felga, ilość otworów | 5 |
| Wysokość [mm] | 104,5 |
| nr EAN | 8032928158480 |

| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Wysokość [mm] | 104,4 |
| Wzór otworów/Ilość otworów | 05/05 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 35 |
| Ciężar [kg] | 9,6 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z piastą |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem koła |
| Powierzchnia | pokryty |
| Długość opakowania [cm] | 33 |
| Szerokość opakowania [cm] | 31,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 12 |
| nr EAN | 5902659714688 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| Wysokość [mm] | 104,5 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 66 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Ilość otworów | 5 |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
| Wymagana ilość | 2 |
| nr EAN | 4040074194348 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 296 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany zewnętrznie |
| Minimalna grubość [mm] | 23,4 |
| Wysokość [mm] | 44 |
| Wzór otworów/Ilość otworów | 05/07 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
| Ciężar [kg] | 9,0 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez piasty koła |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła |
| Powierzchnia | pokryty |
| Długość opakowania [cm] | 33 |
| Szerokość opakowania [cm] | 31,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 12 |
| Techniczny numer informacyjny | 98200 2688 0 1 PRO |
| nr EAN | 4019722477652 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Minimalna grubość [mm] | 10 |
| Wysokość [mm] | 104,4 |
| Wzór otworów/Ilość otworów | 05/05 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 35 |
| Ciężar [kg] | 9,6 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z piastą |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem koła |
| Powierzchnia | pokryty |
| Długość opakowania [cm] | 33 |
| Szerokość opakowania [cm] | 31,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 12 |
| Techniczny numer informacyjny | 98200 2689 0 1 PRO |
| nr EAN | 4019722487934 |
Tarcze hamulcowe są jednym z głównych elementów układu hamulcowego, współpracującym bezpośrednio z klockami hamulcowymi. Są one narażone na ekstremalne obciążenia mechaniczne i cieplne podczas procesu hamowania, zwłaszcza jeżeli odbywa się on gwałtownie.
W toku rozwoju pojazdów samochodowych, były stosowane początkowo w przedniej osi pojazdu. Stopniowo, w związku ze wzrostem prędkości nowszych modeli samochodów, montowane były także w tylnych kołach.
Zasadniczo można je podzielić na tarcze hamulcowe pełne i tarcze hamulcowe wentylowane. Tracze pełne mają zastosowanie do pojazdów o mniejszych silnikach i masie własnej, zazwyczaj tez mają zastosowanie z tyłu układu hamulcowego. Tarcze wentylowane, czyli składające się z dwóch tarcz, połączonych ze sobą i z perforowana powierznią pomiędzy nimi, stosowane są do samochodów cięższych, o większej mocy silnika. Taka budowa tarcz wentylowanych pozwala na lepsze odprowadzanie ciepła wytwarzającego się podczas hamowania.
Stosunkowo nowym rozwiązaniem są tarcze nacinane. Wywodzące się ze sportów motorowych tarcze nacinane pozwalają na zmniejszenie efektu fadingu. Fading jest to zjawisko opadania pedału hamulca podczas ostrego hamowania, a spowodowane jest silnym rozgrzewaniem się współpracujących tarcz i klocków hamulcowych. Powstają wówczas gazy, które przy zastosowaniu tarcz nacinanych (albo nawiercanych) mają lepszą możliwość ucieczki, przez co efekt fadingu jest mniej odczuwalny.
Innym pozytywnym oddziaływaniem tarcz nacinanych jest oczyszczanie powierzchni klocków hamulcowych z pyłu i drobnych zanieczyszczeń.
Koncerny produkujące nacinane tarcze hamulcowe wprowadzają je na rynek równolegle z tarczami tradycyjnymi (zarówno pełnymi jak i wentylowanymi) pod własnymi nazwami handlowymi. I tak na przykład nacinane tarcze hamulcowe z oferty firmy ATE noszą nazwę Power Disc, Brembo produkuje tarcze nacinane Brembo Max
Popularnym rozwiązaniem ze względów estetycznych i praktycznych stało się pokrywanie tarcz zabezpieczeniem antykorozyjnym. Warstwa antykorozyjna zostaje usunięta z powierzchni współpracującej z klockiem hamulcowym już po kilku pierwszych hamowaniach po zainstalowaniu nowego zestawu hamulców.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025