Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » głowica i części Audi 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853) » uszczelka głowicy Audi 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853)

uszczelka głowicy do AUDI 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853)

wybierz typ samochodu AUDI 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 78,5
Ilość wycięć/otworów 1
Grubość [mm] 1,53
Tylko w połączeniu z 81000400
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,67
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,82
Szerokość [mm] 160
Długość [mm] 380
nr EAN 8427769302022
Średnica [mm] 78,5
Ilość wycięć/otworów 2
Grubość [mm] 1,57
Tylko w połączeniu z 81000400
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,83
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,92
Szerokość [mm] 160
Długość [mm] 380
nr EAN 8427769302046
Średnica [mm] 78,5
Ilość wycięć/otworów 3
Grubość [mm] 1,61
Tylko w połączeniu z 81000400
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,93
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,02
Szerokość [mm] 160
Długość [mm] 380
nr EAN 8427769302060
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81000400
Masa [g] 163,42
nr EAN 8427769129889
Średnica [mm] 78,5
Ilość wycięć/otworów 3
Grubość [mm] 1,60
Tylko w połączeniu z 81000400
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,93
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,02
Szerokość [mm] 154
Długość [mm] 379
nr EAN 8427769167645
Grubość [mm] 1,7
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 78
Ciężar [kg] 0,200
nr EAN 3358964118345
Grubość [mm] 1,53
Ilość otworów 1
nr EAN 3358964113531
Grubość [mm] 1,61
Ilość wycięć/otworów 3
Średnica [mm] 78
Ciężar [kg] 0,185
nr EAN 3358964113555
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Ciężar [kg] 0,190
nr EAN 3358964178295
Grubość [mm] 1,53
Grubość zabudowy [mm] 1,53
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,662
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,86
Średnica [mm] 78,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248168042
Grubość [mm] 1,57
Grubość zabudowy [mm] 1,57
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,87
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,92
Średnica [mm] 78,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248168035
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248055472
Grubość [mm] 1,55
Grubość zabudowy [mm] 1,55
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,82
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,92
Średnica [mm] 78,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
Wymiar gwintu M 12
nr EAN 4041248167144
Grubość [mm] 1,70
Grubość zabudowy [mm] 1,70
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,92
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,02
Średnica [mm] 78,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
Wymiar gwintu M 12
nr EAN 4041248167151
Grubość [mm] 1,6
Średnica [mm] 78
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634107928
Grubość [mm] 1,65
Średnica [mm] 78
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634107935
Grubość [mm] 1,7
Średnica [mm] 78
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634107942
Grubość [mm] 1,6
Średnica [mm] 78
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634106303
Grubość [mm] 1,65
Średnica [mm] 78
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634106310
Grubość [mm] 1,7
Średnica [mm] 78
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634106327
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.