Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » głowica i części Citroën C2 ENTERPRISE (JG_) » uszczelka głowicy Citroën C2 ENTERPRISE (JG_)

uszczelka głowicy do CITROËN C2 ENTERPRISE (JG_)

wybierz typ samochodu CITROËN C2 ENTERPRISE (JG_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Tylko w połączeniu z 81034200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8427769729928
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,35
Ilość wycięć/otworów 1
nr EAN 3358960191410
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 4
nr EAN 3358960191427
Grubość [mm] 1,25
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,6175
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,725
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149928
Grubość [mm] 1,30
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,726
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,775
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149935
Grubość [mm] 1,35
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,776
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,825
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149942
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 4
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,826
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,875
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149959
Grubość [mm] 1,45
Ilość wycięć/otworów 5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,876
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,983
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149966
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248132906
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634368169
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,25
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312957
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312964
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312971
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312988
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 5
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312995
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.