Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » system tworzenia mieszanki paliwowej Seat TOLEDO III (5P2) » tworzenie mieszanki Seat TOLEDO III (5P2) » wtryskiwacz, końcówka wtrysku Seat TOLEDO III (5P2)

wtryskiwacz, końcówka wtrysku do SEAT TOLEDO III (5P2)

wybierz typ samochodu SEAT TOLEDO III (5P2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
1,101.99 zł
 Kup
System tworzenia mieszanki paliwowej Common Rail (CR)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4047024275522
cena brutto:
604.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
System tworzenia mieszanki paliwowej Common Rail (CR)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4047024552432
Indeks: DRM DRM032R
Marka: DR.MOTOR
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw uszczelek, końcówka wtrysku
Nazwa: ZESTAW NAPRAWCZY POMPOWTRYSKIWACZA VW
Opis: wszystkie silniki 2,0 TDI system Siemens / kpl. na 1 wtrysk
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 03G198051D
Numer dostawcy: DRM032R
Indeks: DRM DRM032RK
Marka: DR.MOTOR
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw uszczelek, końcówka wtrysku
Nazwa: ZESTAW ORINGÓW POMPOWTRYSKIWACZA VW
Opis: zestaw oringów pompowtryskiwacza (3 szt.) wszystkie silniki 2,0 TDI system Siemens / zestaw na 1 wtrysk
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 03G198051D
Numer dostawcy: DRM032RK
Indeks: DRM DRM033RK
Marka: DR.MOTOR
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw uszczelek, końcówka wtrysku
Nazwa: ZESTAW ORINGÓW POMPOWTRYSKIWACZA VW
Opis: zestaw oringów pompowtryskiwacza (6 szt.) wszystkie silniki 2,0 TDI system Siemens
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 03G130073M
Numer dostawcy: DRM033RK
Wymagana ilość 4
dla numeru OE 03G 103 073 D
dla numeru OE 03G 103 073 M
nr EAN 4041248474563
Ilość pierścieni uszczelniających 3
nr EAN 4041248728222
Ciężar [kg] 0,245
nr EAN 4054224753002
Status produktu: Normalny
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wtryskiwacz, końcówka wtrysku

Wtryskiwacz i końcówka wtrysku


Wtryskiwacz i końcówka wtrysku, to bardzo ważne elementy układu paliwowego. Wtryski są zastosowane w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym. Wtryskiwacz służy do rozpylania paliwa do komory spalania. W starszych samochodach benzynowych zamiast pompy wtryskowej i wtryskiwaczy były stosowane gaźniki, które w dzisiejszych czasach stosowane są w piłach spalinowych, motocyklach, kosiarkach itp. W dzisiejszych samochodach wtryskiwacze są sterowane przez układy elektroniczne. W silnikach ZS są stosowany jest wtrysk bezpośredni, pośredni i wtrysk hydrauliczny. Nowe wymogi emisji spalin są w stanie jedynie spełnić wtryskiwacze common rail i pompowtryskiwacze.

W silnikach ZI można spotkać jednopunktowy wtrysk paliwa, w kolektorze dolotowym zamontowany jest jeden wtryskiwacz, który podaje paliwo do każdego cylindra. MPI, czyli wielopunktowy wtrysk paliwa, w dla każdego cylindra przypada jeden wtryskiwacz umieszczony przed zaworem dolotowym. Wtryskiwacze to element, który może zostać zregenerowany w odpowiednim czasie. Wymiana wtryskiwaczy zazwyczaj wiąże się z wydaniem dużej ilości pieniędzy, dlatego warto je zregenerować. Naprawa wtryskiwaczy powinna zostać wykonana tylko przez wykwalifikowanych mechaników. Istnieje jeszcze możliwość wyczyszczenia wtrysków, co jest tańszym rozwiązaniem niż regeneracja, ale może nie poskutkować.

Objawami nieprawidłowo działających wtryskiwaczy są: spadek mocy, problem z uruchomieniem silnika, szarpanie silnika, dostawanie się paliwa do oleju (co powoduje utratę właściwości smarnych), problemy ze zgaszeniem jednostki, silnik może gasnąć i z wydechu zaczynają się wydobywać kłęby spalin. W najgorszym przypadku zignorowania objawów jest zatarcie silnika. Innymi awariami spowodowanymi przez lekceważenie usterek wtryskiwaczy są: uszkodzenie filtra DPF, wypalenie tłoków, zatarcie turbiny, uszkodzenie pompy paliwa. Regenerację wtryskiwaczy można zlecić już po 50 tysiącach kilometrów, a wymiana powinna nastąpić po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów.