Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 209358A era

Alternator 209358A ERA

209358A Alternator ERA
451.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

209358A

producent:

ERA

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
ID wykonania wtyczki B+DP
Ø koła pasowego [mm] 49
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Liczba otworów do mocowania 3
Liczba rowków 6
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 84,5
nr EAN 8053379325856

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 209358A ERA

numery OEM:
MAZDA      LF1F-18300
MAZDA      LF50-18300
MAZDA      LF50-18300-A
MAZDA      LF50-18400
MITSUBISHI      A003TG1391
MITSUBISHI      A003TG1391A
MITSUBISHI      A003TG1391AM
MITSUBISHI      A3TG1391
MITSUBISHI      A3TG1391A
MITSUBISHI      A3TG1391AM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 209358A ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów