Wysokość [mm] | 48 | |
Ciężar [kg] | 19,52 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 | |
Minimalna grubość [mm] | 23 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 320 | |
Ilość otworów | 5 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 | |
Moment dokręcenia [Nm] | 130 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Jednostka ilości | Sztuka | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub | |
Długość opakowania [cm] | 35 | |
Szerokość opakowania [cm] | 35 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6 | |
nr EAN | 4044197972647 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1649C-1 FERODO
FORD | 1368548 | |
FORD | 1384290 | |
FORD | 1677434 | |
FORD | 1724956 | |
FORD | 1746793 | |
FORD | 1770767 | |
FORD | 2745214 | |
FORD | 3M512C375CB | |
FORD | 3M512C375CC | |
FORD | 3M512C375CD | |
FORD | 3M512C375CE | |
FORD | 9M512C375AA | |
FORD | CV611125GA | |
VOLVO | 274521 | |
VOLVO | 2745214 | |
VOLVO | 30666996 | |
VOLVO | 31262720 | |
VOLVO | 31302573 | |
VOLVO | 31329122 | |
VOLVO | 31341644 | |
VOLVO | 31381376 | |
VOLVO | 31400818 | |
VOLVO | 31400938 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF1649C-1 FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.