Dodatkowe informacje o produkcie Filtr paliwa B34026PR JC PREMIUM
75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE
CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
16010S01A01, 16010S01A30, 16010S01A31, 16010S01A32, 16010ST5931, 16010ST5932, 16010ST5933
FORD | 1219777 | |
HONDA | 16010S01A01 | |
HONDA | 16010S01A30 | |
HONDA | 16010S01A31 | |
HONDA | 16010S01A32 | |
HONDA | 16010ST5931 | |
HONDA | 16010ST5932 | |
HONDA | 16010ST5933 | |
TOYOTA | 2330011150 | |
TOYOTA | 2330011190 | |
TOYOTA | 2330019265 | |
TOYOTA | 2330019385 | |
TOYOTA | 2330019415 | |
TOYOTA | 2330019475 | |
VAUXHALL | 25176324 | |
AC | ADH22329 | |
AC | ADH22331 | |
AC | FS93 | |
AC | GF735 |
Zastosowanie Filtr paliwa B34026PR JC PREMIUM w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).