Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » LCC F 06 038 lcc

OBUDOWA Z TERMOSTATEM FIAT CITROEN PEUGEOT LCC F 06 038 LCC

LCC F 06 038 OBUDOWA Z TERMOSTATEM FIAT CITROEN PEUGEOT LCC
100.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

LCC F 06 038

producent:

LCC

Jumper Boxer Ducato 2.2D 06 -
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 9659248080
Numer dostawcy: LCC F 06 038

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie OBUDOWA Z TERMOSTATEM FIAT CITROEN PEUGEOT LCC F 06 038 LCC

numery OEM:
CITROËN      1336Z3
FIAT      9659248080
FORD      1372334
PEUGEOT      1336Z3
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie OBUDOWA Z TERMOSTATEM FIAT CITROEN PEUGEOT LCC F 06 038 LCC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.