Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mg MGF (RD) 1.8 i 16V (1995.03-2002.03) 120km » 302004190242 magneti marelli
wybrany samochód: 
Mg Mgf (rd) 1.8 I 16v (1995.03-2002.03) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190242 MAGNETI MARELLI

302004190242 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
262.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 23.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0242

numer części:

302004190242

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8050947055108

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190242 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 649mm pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, SANDERO, SANDERO II, RENAULT CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, LOGAN I, MODUS 0.9LPG-1.6LPG 12.04-
numery OEM:
RENAULT      6001548718
RENAULT      711497150
RENAULT      7711368512
RENAULT      8200261840
RENAULT      8200440187
RENAULT      8200499585
RENAULT      8200511225
RENAULT      8200559377
RENAULT      8200618501
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190242 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190242 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.