Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Kia SELTOS (SP2, SP2I) 1.6 T-GDi 4WD (SP2) (2019.09-???) 177km » 302004190243 magneti marelli
wybrany samochód: 
Kia Seltos (sp2, Sp2i) 1.6 T-gdi 4wd (sp2) (2019.09-???) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190243 MAGNETI MARELLI

302004190243 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
320.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0243

numer części:

302004190243

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947084153

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190243 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 897mm pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, SANDERO, RENAULT CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, LOGAN I, MODUS 1.4-1.6LPG 12.04-
numery OEM:
RENAULT      391006802R
RENAULT      6001548720
RENAULT      7711497417
RENAULT      8200261841
RENAULT      8200270510
RENAULT      8200358164
RENAULT      8200358168
RENAULT      8200455157
RENAULT      8200460992
RENAULT      8200499586
RENAULT      8200618111
RENAULT      8201055673
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190243 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190243 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.