Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Iveco STRALIS II AT260S40P MY16 (2016-???) 400km » 89446 meat&doria
wybrany samochód: 
Iveco Stralis Ii At260s40p my16 (2016-???) 400km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 89446 MEAT&DORIA

89446 Korpus przepustnicy MEAT&DORIA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

89446

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 89446 MEAT&DORIA

Przepustnica powietrza pasuje do: CHRYSLER SEBRING, DODGE AVENGER, CALIBER, JOURNEY, JEEP COMPASS, PATRIOT, LANCIA FLAVIA 1.8-2.4LPG 06.06-
numery OEM:
ALFA ROMEO      K04891735AC
ALFA ROMEO      K04891735AD
CHRYSLER      4891735AC
CHRYSLER      K04891735AC
FIAT      K04891735AC
FIAT      K04891735AD
LANCIA      K04891735AC
LANCIA      K04891735AD
JEEP      K04891735AC
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 89446 MEAT&DORIA w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.