Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz KLASA C T-Model (S203) C 200 CGI Kompressor (203.243) (2003.07-2007.08) 170km » 85937 nissens
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C T-model (s203) C 200 Cgi Kompressor (203.243) (2003.07-2007.08) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika 85937 NISSENS

85937 Wentylator chłodnicy silnika NISSENS
nissens 85937
Wentylator chłodnicy silnika 85937
85937
nissens 85937 Wentylator chłodnicy silnika
Wentylator chłodnicy silnika 85937 nissens
Wentylator chłodnicy silnika 85937 nissens
Wentylator chłodnicy silnika 85937 nissens
217.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85937

producent:

NISSENS

Napięcie [V]12
Średnica [mm]404
MateriałTworzywo sztuczne
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sterownika
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z opornikiem
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Liczba łopatek wentylatora9
Moc [W]276

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika 85937 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FIAT TIPO 1.4 10.15-
numery OEM:
ALFA ROMEO      52015585
ALFA ROMEO      52052605
FIAT      52015585
FIAT      52052605
LANCIA      52015585
LANCIA      52052605

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika 85937 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.