Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.6 quattro (1996.01-2001.09) 150km » 86185 nissens
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.6 Quattro (1996.01-2001.09) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 NISSENS

86185 Sprzęgło, wentylator chłodzenia NISSENS
nissens 86185
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185
86185
nissens 86185 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 nissens
1,614.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

86185

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]265
Tryb pracyelektroniczny
Ogrzewanie/chłodzeniebez wentylatora
MateriałStal
nr EAN5707286456167

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 5/6) pasuje do: SCANIA G I, P I, R I DC13.05-DC13.147 04.04-05.19
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86185 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.