Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Fiat DUCATO Platforma / podwozie (290_) 1.9 TD (1989.03-1994.03) 82km » BP-09549 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Ducato Platforma / Podwozie (290_) 1.9 Td (1989.03-1994.03) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP-09549 OPTIMAL

BP-09549 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-09549
90.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21372

numer części:

BP-09549

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Grubość [mm]15
Szerokość [mm]54
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
Styk ostrzegawczy o zużyciuz akustycznym czujnikiem zużycia
System hamulcowyAkebono
Długość [mm]120
nr EAN4058787120660

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-09549 OPTIMAL

numery OEM:
TOYOTA      0446512220
TOYOTA      0446520050
TOYOTA      0446520090
TOYOTA      0446520170
TOYOTA      0446520200
TOYOTA      0446520310
TOYOTA      0446532100
TOYOTA      0446532150
TOYOTA      0446532170
TOYOTA      04465YZZAG
TOYOTA      0449120260
TOYOTA      0449120390
TOYOTA      0449120391
TOYOTA      0449120480
TOYOTA      0449120481
TOYOTA      0449120590
TOYOTA      0449120591
TOYOTA      0449120660
TOYOTA      0449120670
TOYOTA      0449120680
TOYOTA      0449120690
TOYOTA      0449120720
TOYOTA      0449120850
TOYOTA      0449132131
TOYOTA      0449132132
TOYOTA      0449132150
TOYOTA      0449132151
TOYOTA      0449132152
TOYOTA      0449132153
TOYOTA      0449132240
TOYOTA      0449132241
TOYOTA      0449132340
TOYOTA      0449132341
LEXUS      04465YZZAG
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-09549 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.