Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault TRAFIC II Platforma / podwozie (EL) 2.5 dCi 135 (EL0D) (2001.03-???) 135km » 90066 original imperium
wybrany samochód: 
Renault Trafic Ii Platforma / Podwozie (el) 2.5 Dci 135 (el0d) (2001.03-???) 135km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90066 ORIGINAL IMPERIUM

90066 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90066

Status produktu: Normalny
Masa [g]372
dla numeru OE1093990
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8040252497656

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90066 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu pasuje do: FORD C-MAX, ESCORT CLASSIC, ESCORT VI, ESCORT VI/KOMBI, FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, FOCUS C-MAX, FOCUS I, GALAXY II, MONDEO II 1.8D-2.5D 05.91-06.15
numery OEM:
FORD      1093990
FORD      7064919
FORD      89FF8575AB

Zastosowanie Korpus termostatu 90066 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.