Części do samochodów e-autoparts.pl
opinie o sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl
ranking opineo.pl rok 2014
ranking opineo.pl rok 2015
ranking opineo.pl rok 2016
Części do samochodów e-autoparts.pl
Dział sprzedaży:
22/100 15 90
konsultanci: poniedziałek - piątek: 9:00 - 17:00
magazyn: poniedziałek - czwartek 9:00 - 17:00 piątek 9:00 - 15:00
UWAGA! 16.08.2019 sklep czynny do godziny 13:00
Napisz do nas ikona email
Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 250.00 zł
Części do samochodów e-autoparts.pl
Dział sprzedaży:
22/100 15 90
konsultanci: poniedziałek - piątek: 9:00 - 17:00
magazyn: poniedziałek - czwartek 9:00 - 17:00 piątek 9:00 - 15:00
UWAGA! 16.08.2019 sklep czynny do godziny 13:00
Napisz do nas 
Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 250.00 zł
Sklep » części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy
Aby dobrać części z tej kategorii, najpierw należy wybrać samochód
Aby dobrać części z tej kategorii, najpierw należy wybrać samochód

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.
loga producentów części